zaterdag 14 mei 2011

Missha: introductie en achergrond







Missha is een Zuid-Koreaans cosmeticamerk wat in zeer korte tijd is uit
gegroeid tot een van de bekendste cosmeticamerken in Azie.
Als eerste low-budget merk voor cosmetica heeft Missha een sensatie veroorzaakt in Zuid-Korea waar de markt van oudsher gedomineerd werd door luxe dure cosmetica. Missha gelooft niet in grote mediacampagnes of zeer luxe verpakkingen wat de prijs duur maakt, maar door intensief contact met de klanten door middel van eigen winkels in het hart van de steden en door een hoge kwaliteit van hun producten aan te bieden.

Missha en het Internet
Missha komt voort uit de internetsite "Beauty.net", welke overigens niet meer bestaat. Deze was opgericht in het jaar 2000 door Able C & C Co, Ltd, het nummer 4 cosmeticabedrijf van Zuid-Korea. De bedoeling van deze site was het intensieve contact met en het openstaan voor suggesties van de klant. Uiteindelijk is in het jaar 2003 op deze site dan ook het merk Missha tot leven geroepen als cosmetica voor iedereen met een hoge kwaliteit tegen een lage prijs.
De prijs werd laag gehouden doordat het merk Missha werd gelanceerd zonder gebruik te maken van een grote reclame campagne, de verpakkingen eenvoudig te houden en de distributie lijnen kort te houden om zo de prijs van de producten zo laag mogelijk te houden.

Missha is dus eigenlijk voortgekomen uit de kritieken en wensen van internetgebruikers op de toenmalige website "beauty.net"
Dit werd zo’n succes dat een jaar na de invoering van het merk Missha al een omzet werd gegenereerd van 120 miljoen dollar.

Concurrentie en BB Cream
Niet lang na de introductie volgde de concurrentie zoals The Face Shop, Skinfood en Innisfree met een soortgelijke formule.
In het jaar 2007, mede door de komst van bbcream,  explodeerde deze markt en haalde een totale omzet van 1,5 miljard dollar, of te wel een 25% marktaandeel in het cosmeticasegment.

Sindsdien heeft Missha alleen maar terrein verloren aan de concurrentie.
Dit komt omdat doordat het merk uitsluitend bezig was met de uitbreiding van het aantal winkels zonder wat te doen aan merkimago waardoor Missha uiteindelijk werd afgebeeld als goedkoop en van lage kwaliteit.
Wij als bbcreamshop vinden dit niet terecht en denken dat Missha een prima kwaliteit/prijsverhouding heeft en verwachten dat Missha mede dankzij de expansie met haar winkels buiten Zuid-Korea een grote rol zal blijven spelen in zowel binnen de Koreaanse markt als daarbuiten.

Imagoverbetering  Missha
Momenteel is Missha hard bezig haar imago weer op te poetsen door eerst een reclamecampagne te lanceren met de Zuid-Koreaanse filmster Kwon SangWoo die echter faalde en momenteel doen ze het met Goo Hara. Een schone Koreaanse dame  van een populaire Koreaanse meidengroep. Verder hebben ze onlangs een nieuwe reeks van producten gelanceerd die meer aansluiten bij het premium segment zoals de Missha Signature.

Missha wereldwijd

Hoewel de marktpositie van Missha in Zuid Korea is verzwakt neemt het aantal winkels nog steeds toe en liggen er nieuwe kansen in overzeese gebieden. In Amerika, de Verenigde Arabische Emiraten, Mexico zijn  al winkels geopend en zullen er nog vele volgen.

Bestseller van Missha
Missha heeft een grote collectie van bbcreams, huidverzorgingsproducten en make-up.
De best verkochte producten van het merk blijven toch wel de bbcream met aan top
de Missha Perfect Cover BB Cream die wereldwijd een grote hit is.
Missha is momenteel ook in Nederland verkrijgbaar via de internetsite,

bbcream, missha, missha perfect cover, bbcreams, huidverzorging van missha, make-up missha, missha signature, missha bbpact, bbpact, zuid-korea, bestseller missha

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen